Dit hebben wij te bieden

Content
Van ingewikkelde onderwerpen heldere en toegankelijke content maken, zonder het te versimpelen. Daarin zijn wij sterk. Content schrijven, zoals journalistieke berichten, webteksten, voice-over teksten voor video’s of zelfs complete video’s, duidelijke infographics, de eindredactie van jaarverslagen en andere content die moet overtuigen… we hebben ervaring met vrijwel elk type content. Onze kennis ligt in belangrijke mate bij vakinhoudelijke content voor de installatiebranche, de bouw- en energiesector, de techniek en de tuinbouw.
Zodra wij jouw persberichten verzorgen, kunnen wij deze ook naar een uitgebreide selectie van (vak)pers versturen. Voor diverse, specifieke branches onderhouden wij een uitgebreide en actuele perslijst. Vanzelfsprekend kunnen wij ook jouw persbericht versturen vanuit onze perskamer, waarna deze altijd daar terug te vinden is. Vraag naar de mogelijkheden voor jouw persberichten en de branche waarin je actief bent.
Voorbeelden

Beschrijven van referenties voor Theben
Afnemen van interviews met installateurs die producten en oplossingen van Theben toepassen in hun projecten. We beschrijven hun projecten en ervaringen in pakkende referenties, zoeken naar mooie foto’s en maken daar een mooi vormgegeven PDF van.

Projectbeschrijvingen voor Beveco
Het op locatie interviewen van personen die bij projecten zijn betrokken (opdrachtgevers, installateurs, gebouwbeheerders) waar de oplossingen van Beveco een rol spelen.
Voorbeelden

Magazine 'Toekomst & Trends' van TVVL
Journalistieke interviews afnemen, artikelen schrijven, eindredactie en vormgeving.

Redactie van utiliteitsmagazine Remeha
Meedenken over de redactionele inhoud, redactionele research, afnemen van interviews en schrijven en redigeren van artikelen.

Projectbeschrijvingen voor Alklima
Pakkende teksten schrijven die de lezer informeren over projecten waarin de producten van leverancier Alklima zijn toegepast.
Voorbeelden

Redactie voor magazine Verbinding Techniek Nederland
Journalistieke artikelen schrijven, redigeren en herschrijven van teksten.

Eindredactie ‘Talk about Technics’
Eindredactie van teksten

Gelijkstroom rapport
Interviews afnemen, kennissessies bijwonen, rapport schrijven en redigeren, vakbladartikel schrijven, vormgeving en dtp van rapport.

Conceptontwikkeling
Heb je nieuws en wil je dat wereldkundig maken, wil je een bijeenkomst voor specialisten organiseren of ben je van plan een nieuw medium te lanceren? Met al onze disciplines en de specialisten in ons netwerk zetten wij jouw wensen om in een concreet product, een campagne of een evenement.
Onze jarenlange ervaring (sinds 1994) met tekst, content, conceptontwikkeling en grafische vormgeving en de grote diversiteit aan specialisten in ons bedrijf én netwerk vormt hierbij onze goed gevulde gereedschapskist. Je kunt ons laten deelnemen in brainstormsessies die je zelf organiseert maar met evenveel plezier organiseren wij een sessie waar jij en enkele van jouw collega’s aan kunnen deelnemen. Vanzelfsprekend zoeken we daarvoor een inspirerende omgeving.
Met het verslag van een personeelsfeest naast een artikel over die innovatieve techniek zorgen we dat jouw doelgroep ‘doorleest’. Ook creëren we kenmerkende rubrieken, met een eigen vormgeving en tone of voice. En altijd met ruimte voor verrassingen. De ontwikkeling van een redactieformule kent vaste regels die wij met veel creativiteit en onverwachte elementen hanteren.
Het spreekt voor zich dat leden van ons team op de dag zelf aanwezig zijn om het evenement in goede banen te leiden maar ook om het effect van het evenement te meten en later te evalueren. Vaak schrijven we ook een verslag van de beurs of bijeenkomst en zorgen wij voor een beeldverhaal. Daarmee kunnen we in de communicatie achteraf maximaal rendement uit het evenement halen.
Voorbeelden

Netwerkbijeenkomsten voor KNX Nederland
Relaties uitnodigen, sprekers regelen, locatie boeken, dagprogramma opstellen, sprekers briefen, bijeenkomst promoten, verslag schrijven, evaluatie.

KNX-beursstand tijdens ISE in de RAI
Beursbijdrage organiseren, meedenken over design en inrichting van de stand, team voor standbemanning organiseren, supervisie bij standopbouw, fungeren als standmanager.

Vormgeving
Onze jarenlange ervaring met grafische vormgeving uit zich in esthetische en weldoordachte ontwerpen waarmee je doeltreffend kunt communiceren. Wij ontwerpen logo’s, complete huisstijlen, magazines, websites en allerlei soorten drukwerk. Maar ook het ontwerpen van banners, infographics of driedimensionale actie-artikelen past in ons straatje. Altijd effectief en met verrassende elementen. Vanzelfsprekend regelen wij ook de realisatie: drukwerk, uitvoering van de productie of het plaatsen van advertenties.
Voorbeelden

Redactie en vormgeving KNX Adviseurshandboek
Op basis van internationale input realiseerden wij de vertaling en samenstelling van specifieke KNX-kennis. Na de samenstelling van de inhoud verzorgden we de vormgeving en de publicatie.

Redactie en vormgeving van het TVVL Jubileumboek
We schreven de teksten, redigeerden een opsomming van alle mijlpalen van 2009 t/m 2019, en we ontwierpen het boek en maakten het drukklaar.
Voorbeelden

Emaille gevelschildje voor Bodemenergie
Vormgeving en presentatie verzorgen.

Conceptontwikkeling, ontwerp huisstijl en communicatiemiddelen voor InstallQ
Ontwerpen nieuw logo, nieuwe huisstijl, nieuwe website en andere communicatiemiddelen en marketingmaterialen.

Nieuwe huisstijl doorvoeren in alle communicatie-uitingen ISSO
Voor kennisinstituut ISSO voerden we de nieuwe huisstijl door in al haar communicatie-uitingen.
Voorbeelden

Verslaglegging bijeenkomsten Gebruikersplatform Bodemenergie
Deelnemers uitnodigen, verslag schrijven.

KNX-beursstand tijdens ISE in de RAI
Beursbijdrage organiseren, meedenken over design en inrichting van de stand, team voor standbemanning organiseren, supervisie bij standopbouw, fungeren als standmanager.

Communicatieadvies
Een idee of een wens voor een communicatiecampagne past op de achterkant van een bierviltje. Maar wil je van die ideeën een succesvolle campagne maken, dan heb je een uitgewerkt communicatieadvies nodig. Wij hanteren daarbij een erg praktische aanpak met concrete doelen en middelen. Woorden maar vooral ook daden! Heb je een idee of wens, ga dan samen met ons aan de slag om er een effectieve communicatiecampagne van te maken.
Het communicatieplan maakt jouw ideeën bespreekbaar en tastbaar, maakt het uit te voeren werk behapbaar en zorgt voor een helder overzicht van de prioriteiten. Elk communicatieplan geeft expliciet aan wat we wel en wat we niet gaan communiceren, op welk moment en hoe we de resultaten monitoren. De uiteindelijke analyse moet overeenkomen met de doelstellingen van jouw organisatie.
Een second opinion is vooral zinvol als je aan de vooravond staat van een belangrijke, koersbepalende campagne of wanneer je de bedrijfsidentiteit wilt aanpakken. Een lancering kun je maar één keer doen en een eerste indruk maken is maar één keer mogelijk. Kortom, een second opinion is voor alle momenten waarbij je voor jou gevoel niet over een nacht ijs wilt gaan.